Per un ús racional de l'aigua durant l'estiu

Divendres, 14 de juny de 2019

Per un ús racional de l'aigua durant l'estiu és l'època de l'any en la que fem més ús d'aigua; no obstant això, també és quan menys recursos hídrics hi ha disponibles.
T'adjuntem un conjunt de recomanacions d'estalvi d'aigua:
 Com regar el jardí estalviant aigua?
 Fes servir aigua no potable.
 Utilitza l'aigua de netejar la fruita o verdura, o la de bullir menjar.
 Recull amb galledes la primera aigua de la dutxa, quan encara surt freda.
 Quan plou recull l'aigua de pluja. Recorda tenir els dipòsits tapats per evitar la proliferació del mosquit tigre.
 Què més puc fer per estalviar aigua?
 Si tens assecadora de condensació aprofita l'aigua sobrant per a fregar el terra.
 Tanca l'aixeta quan t'ensabonis o et raspallis les dents. Una aixeta oberta raja uns 10 L/min.
 Si tens un mecanisme de descàrrega simple canvia'l per un de doble polsador o interruptor de descàrrega.
 Incorpora a les aixetes dispositius reductors del cabal. Són barats i senzills de col·locar, ja que s'enrosquen a les mateixes aixetes i redueixen el consum fins a un 50%.
 Posa aixetes de monocomandament. El seu consum d'aigua és de 6 a 8 L/min i estalviarem l'aigua derivada de la cerca de la temperatura ideal.
 Si ens dutxem en lloc de banyar-nos, estalviarem molta aigua. Mentre que una banyera plena gasta uns 300 L, si ens dutxem en gastem uns 50.
 No utilitzem la mànega per rentar el cotxe, ja que pot consumir fins a 350 L d'aigua. El més recomanable és portar-lo a un túnel de rentatge, ja que disposen d'instal·lacions que reciclen l'aigua; si no, procurem rentar-lo amb una esponja i una galleda.
 Posa la rentadora i el rentaplats només quan estiguin plens.
 Cal reparar les aixetes que perdin aigua. Una aixeta que degota gasta fins a 30 L/dia.

Darrera actualització: 19.06.2019 | 08:45