El Servei de Teleassistència segueix creixent en nombre d'usuaris a Vallgorguina.

Dimarts, 11 de febrer de 2020 a les 00:00

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha augmentat aquest darrer any a Vallgorguina en 5 persones. L’any 2019 es van registrar 37 usuaris enfront dels 32 de l’any 2018 i 23 de l’any 2017.

La teleassistència és una ajuda tècnica (telealarma) que permet prevenir situacions de risc en el domicili per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència i, a més, per a detectar situacions d'emergència i donar resposta immediata de manera que es facilita la permanència de la persona gran en la seva llar el màxim de temps possible mantenint una qualitat de vida acceptable. És un servei permanent (24 hores al dia durant els 365 dies de l’any) que connecta a la persona usuària amb un centre d’atenció d’alarmes on es gestionen els serveis necessaris per atendre la urgència que s’ha presentat en el domicili (061, unitat mòbil, familiars…).

El Servei Local de Teleassistència funciona mitjançant un terminal instal•lat al domicili de la persona i una unitat de control remot, en format de penjoll o polsera, que permet estar connectat permanentment amb el centre d'atenció. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.

La persona interessada a disposar d’aquest servei, o bé els seus familiars, hauran d'adreçar-se als Serveis socials de l’Ajuntament de Vallgorguina on els informaran sobre les prestacions del servei i valoraran la idoneïtat del perfil d'acord amb els requisits establerts. La Teleassistència té un enfocament universal, però són destinatàries principals les persones grans i/o amb manca d'autonomia personal que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d'edat o fragilitat.

Funciona amb el sistema de copagament.

Darrera actualització: 11.02.2020 | 10:23